Strona główna » Dla Doktorantów » Ocena śródokresowa

Ocena śródokresowa

Ocena śródokresowa - 18-20 czerwca 2024
1. Ocena śródokresowa jest przeprowadzana w trakcie czwartego semestru okresu kształcenia. 
2. Ocenie śródokresowej podlega realizacja Indywidualnego Planu Badawczego przez doktoranta, w szczególności terminowość i jakość wykonywania zadań wynikających z harmonogramu przygotowania rozprawy doktorskiej.
3. Ocena śródokresowa jest przeprowadzana przez komisję oceny śródokresowej, zwanej dalej „komisją”, w skład której wchodzą trzy osoby, w tym co najmniej jedna osoba posiadająca stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora w dyscyplinie, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska, zatrudniona poza Uczelnią.
4. Komisję powołuje Kolegium Dyscypliny Naukowej. Promotor i promotor pomocniczy nie mogą być członkami komisji.
5. Dyrektor Szkoły Doktorskiej wyznacza termin oceny śródokresowej nie później niż na 60 dni przed jej przeprowadzeniem.
6. Doktorant, nie później niż 30 dni przed wyznaczonym terminem oceny śródokresowej, składa do Dyrektora Szkoły Doktorskiej sprawozdanie śródokresowe z wykonania Indywidualnego Planu Badawczego, przygotowanego wg załącznika nr 5 do Regulaminu. Dyrektor Szkoły Doktorskiej przekazuje sprawozdania członkom komisji oceny śródokresowej w celu zapoznania się.
7. Ocena śródokresowa odbywa się przed komisją, w formie prezentacji doktoranta w przedmiocie postępu prac nad przygotowaniem rozprawy doktorskiej oraz dyskusji w trakcie której doktorantowi zadawane są pytania.
8. Ocena śródokresowa kończy się wynikiem pozytywnym albo negatywnym. Wzór protokołu oceny śródokresowej określa załącznik nr 6 do Regulaminu.

Sprawozdanie śródokresowe z realizacji Indywidualnego Planu Badawczego

Krteria oceny śródokresowej:
Podstawowym kryterium oceny śródokresowej jest realizacja zadań zaplanowanych w Indywidualnym Planie Badawczym.
Kryterium dodatkowym będą: 
- zaawansowanie przygotowania rozprawy doktorskiej oraz - udokumentowana aktywność podnosząca kompetencje przygotowujące doktoranta do pracy o charakterze badawczym lub badawczo-rozwojowym. Do aktywności tych należy w szczególności przygotowywanie publikacji naukowych, udział w konferencjach, kursach i szkoleniach oraz praca naukowa w projektach badawczych.